FANDOM

Odkrycie

Blastdoor001.jpg

Mapa na drzwiach

Znak zapytania został po raz pierwszy zauważony przez Locke'a w odcinku Lockdown. Gdy Locke został przygnieciony drzwiami przeciwwybuchowymi w stacji Łabędź, pojawiło się niebieskie światło, które przez chwilę oświetlało drzwi, ukazując wielką, ręcznie malowaną mapę, ze znakiem zapytania w środku. Później dowiadujemy się, że mapa została namalowana przez Radzinsky'ego i Kelvina Inmana. Powód jest nieznany. Jak się jednak dowiadujemy w odcinku Exposé bunkier zostaje zauważony przez Nikki, która nie chciała jednak tam wchodzić. Bunkier odwiedził później Paulo w celu schowania diamentów (Paulo był z Nikki, gdy ta zauważyła wejście). Zobazył tam Juliet, oraz Bena mówiących o operacji i Jacku.

Mapa Locke'a

Lockeattempt2.jpg

Jedna z wersji mapy Locke'a

Locke w odcinku S.O.S. za wszelką cenę próbował odtworzyć mapę znajdującą się na drzwiach przeciwwybuchowych.

Sny

Ques.jpg

Znaki zapytania

W odcinku ? Locke i Mr. Eko miewali sny, w których motywem był znak zapytania.

Sny Mr. Eko

Na początku snu pojawia się Ana Lucia i prosi Mr. Eko, a by pomógł Locke'owi. Gdy Eko udał się do bunkra ujrzał swojego brata Yemi'ego, który powiedział mu, że Locke zaprowadzi go do znaku zapytania.

Sny Locke'a

Po tym jak zostaje uderzony przez Mr. Eko pokazuje mu kopię mapy z drzwi przeciwwybuchowych. Eko opowiada swój sen o poszukiwaniu znaku zapytania i prosi Locke'a o pomoc w poszukiwaniach. Gdy zatrzymali się przy wraku samolotu przemytników postanowili poczekać "na dalsze instrukcje". Locke'owi śniło się, że jest Mr. Eko i wspina się na wysoki klif za bratem Eko Yemi'm. Gdy wchodzi na szczyt ukazuje mu się Yemi, który siedzi na wózku inwalidzkim, wtedy Locke spada z klifu i budzi się. Po wysłuchaniu relacji ze snu Eko postanawia wspiąć się na klif. Gdy był na górze ujrzał w dole znak zapytania, wyrysowany na ziemi i kończący się we wraku samolotu.

Teorie

  • Odkryto, że dookoła wszystkich stacji są podobne okręgi służące do dostaw

  • Znak zapytania to nie Perła, lecz Światynia. Perła jest oznaczona jako inny mniejszy znak zapytania na mapie, a duży znak zapytania w centrum to miejsce, które nie zostało odkryte przez Dharmę, ponieważ należało do Innych. W miejscu tym znajduje się Świątynia.
  • Znak zapytania to Perła, zostało to oficjalnie potwierdzone przez twórców. Znak prawdopodobnie służył za lądowisko dla helikopterów.

Perła

Pearlhatch.jpg

Właz perły

Więcej informacji w artykule Stacja Perła

Po ujrzeniu znaku Eko schodzi na dół i odkrywa, że pod samolotem znajduje się jakiś metalowy przedmiot. Wraz z Locke'iem odsuwają samolot i odnajdują właz przykryty piaskiem. Otworzyli właz, który okazał się kolejna stacją inicjatywy DHARMA.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki