Fandom

Lostpedia

Choroba

1347stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Choroba - tajemnicza zaraza, na którą zachorowali m.in. Claire Littleton i Sayid Jarrah a także być może członkowie francuskiej ekspedycji naukowej. Istnienie choroby potwierdził Dogen - przywódca Innych ze Świątyni. Zaraza nie jest prawdopodobnie prawdziwą chorobą, a raczej dziwnym stanem, podczas którego człowiekiem władają "złe mocy", związane być może z Potworem. W oficjalnym podcascie powiedziano, że choroba robi z ludzi wariatów.

Przypadki zachorowań

Claire Littleton

Claire została zakażona w 2005 r., kiedy na wyspie przebywali najemnicy Widmore'a. Podczas szturmu na Baraki w domek dziewczyny wyleciał w powietrze w wyniku eksplozji pocisku. Co ciekawe Claire przeżyła eksplozję i została wyniesiona przez Sawyera. Uciekinierzy z Baraków, m.in. Claire i jej syn Aaron obozowali w nocy w dżungli, gdzie Claire zbudziły jakieś odgłosy. W dżungli pojawił się jej zmarły ojciec lub, co bardziej prawdopodobne Wróg Jacoba pod jego postacią. Claire zostawiła syna i resztę grupy i z tajemniczą postacią ruszyła do chatki Jacoba w dżungli. Jako ostatni w tamtym czasie zobaczył ją John Locke kilka dni później. Siedziała w kącie izby nie odzywając się. Przez trzy kolejne lata kobieta żyła w dżungli jedynie w towarzystwie Potwora, który pojawiał się pod postacią Locke'a, jednak Claire wiedziała, że nim nie jest. On to przekonał ją, że to Inni a nie Kate zabrali Aarona oraz tak omamił, że wykonywała każde jego polecenie. Przez ten czas Claire zdołała wykonać sieć pułapek wokół kryjówki.

Sayid Jarrah

Sayid został postrzelony przez Rogera Linusa, lecz udało się go umierającego dowieźć do Świątyni. Tam Inni zanurzyli go w tajemniczym źródle, woda w którym ku zdziwieniu Dogena zmieniło kolor na czerwony. Sayid odzyskał przytomność pod wodą, przed przesypaniem się piasku w klepsydrze Innych, lecz ci nie pozwolili wydostać się mu z pod wody, powodując jego śmierć. Jakiś czas później Irakijczyk ocknął się zupełnie zdrowy. Inni podłączyli wtedy do niego przewody i przez jakiś czas razili prądem elektrycznym, następnie zaś dotknęli rozgrzanym pogrzebaczem. Wszystko to miało na celu sprawdzenie, czy Jarrah zachorował. Niestety wynik był pozytywny i Dogen musiał go zabić. Nakazał Jackowi Shephardowi - towarzyszowi Sayida aby ten wziął pewną pigułkę. Była to trucizna, Sayid zaś jej nie zażył. Jakiś czas później, kiedy pod Świątynię przybył Wróg Jacoba Irakijczyk został wysłany z misją zabicia go. Potwór jednak omamił Irakijczyka, który odtąd służył jemu.

Członkowie francuskiej ekspedycji naukowej

W 1988 r. na rafie, niedaleko wyspy rozbił się francuski okręt naukowy. Grupa naukowców, która nim płynęła pod dowództwem Montanda na pontonie dotarła na brzeg, gdzie spotkała podróżującego w czasie Jina Kwona. Za jego radą ekipa ruszyła ku wieży radiowej. W czasie wyprawy ekspedycja przechodząc przez Ciemne Terytorium napotkała Potwora. Ten najpierw bezszelestnie wciągnął członkinię grupy - Nadine na drzewo i tam zabił a następnie ukazał się całej grupie i chwyciwszy przywódcę - Montanda zaczął go wlec ku Świątyni. Czarny dym próbował wciągnąć go przez dziurę w murze, jednak pozostali naukowcy i Jin próbowali uratować mężczyznę, w wyniku czego wyrwali mu rękę. Montand znalazł się w podziemiach Świątyni i po chwili dał znać, że nic mu nie jest. Robert Rousseau, Brennan i Lacombe ruszyli mu na ratunek, Jin zaś został przeniesiony w czasie. Nie wiadomo co zaszło pod Świątynią, pewne jest, że z podziemi wyszli naukowcy, bez Montanda, którego szkielet odnaleziono w 2007 r. W następnych tygodniach ci, którzy poszli przywódcy na ratunek zaczęli się dziwnie zachowywać, mówili nawet, że Potwór to system obronny. Przerażona Danielle zabiła najpierw Lacombe'a i Brennana a potem próbowała zabić Roberta. Kiedy jednak opuściła broń, jej narzeczony próbował wystrzelić, jednak z powodu usuniętej iglicy mu się to nie udało. Robert padł martwy od kuli Danielle. Co do tajemniczego zdarzenia pod świątynią to być może Montand zginął zaraz po znalezieniu się w podziemiach i to nie on wołał o pomoc towarzyszy, a Potwór, który przybrał jego postać. Kiedy naukowcy weszli do dziury Potwór mógł przybrać postać dymu i zakazić ich tajemniczą chorobą, tak, że stali się jego marionetkami.

Danielle Rousseau

Rousseau2.jpg

Rousseau

Przekonanie Danielle, że jej towarzysze zachorowali nasuwa myśl, że to ona była zainfekowana. Jej zachowanie było bardzo podobne do zachowania chorej Claire: żyła w prymitywnym obozie, otoczonym różnego rodzaju pułapkami, utwierdzona w przekonaniu, że obserwują ją Inni, choć nigdy ich nie wiedziała. Można powiedzieć, że przez te 16 lat, spędzone na wyspie Rousseau oszalała. Twierdziła, że chorobę roznoszą Inni, którzy są jej nosicielami.

Choroba a DHARMA

Hazmat.jpg

Kelvin w kombinezonie HAZMAT

QuarantineHatchDoor.jpg

Napis na włazie

Nie wiadomo, czy DHARMA wiedziała o chorobie, a jeżeli tak to co o niej sądziła. Znaleziono natomiast tajemnicze szczepionki, które być może pracownicy projektu zażywali, myśląc, że w powietrzu unoszą się wirusy, przenoszące zarazę. Na drzwiach Stacji Strzała i na włazie Stacji Łabędź napisane było "KWARANTANNA", lecz takich napisów nie znaleziono na drzwiach do pozostałych stacji projektu. Ponadto przebywający w Łabędziu pracownik Kelvin Inmann wychodząc ze stacji zakładał kombinezon HAZMAT. Ponadto Kelvin i jego towarzysz Desmond Hume używali szczepionek. Zarazie, która miałaby unosić się w powietrzu przeczy szereg faktów: kombinezon był dziurawy, nie przechodził on kwarantanny oraz najważniejsze: żaden z Innych ani rozbitków nie zachorował. Można zatem odrzucić wizję zarazy, która ogarnia całą wyspę oraz stwierdzić, że szczepionki, które przez lata pracownicy DHARMY, a przynajmniej Kelvin i Desmond przyjmowali są bezużyteczne.

Choroba a umieranie kobiet w ciąży

CR4815162342.jpg

Szczepionka

Co ciekawe szczepionki, które miały zapobiegać epidemii były używane przez Innych do pomagania kobietom w ciąży, aby te mogły urodzić, gdyż jak wiadomo na wyspie poród jest niemożliwy, z powodu wczesnej śmierci ciężarnych kobiet. Inni dawali porwanej Claire zastrzyki, które były w rzeczywistości specjalną surowicą. Dzięki

Choroba a Inni

Kiedy Ben Linus podawał się za Henry'ego Gale'a, powiedział, że jego żona zmarła z powodu nieznanej choroby w tydzień po przybyciu na wyspę. (One of Them) (Było to prawdopodobnie kłamstwo, gdyż rozbitkowie w miejscu gdzie miał być grób żony odnależli mogiłe samego Henry Gale. Ze znalezionego przy ciele listu do żony wynikało, ze pozostała ona w domu, gdy Henry wybrał się w swą podróż). Ben opisał objawy zarazy jako gorączkę, poprzedzoną majaczeniem, a na koniec śmierć. Jako pierwsza na wyspie Claire urodziła dziecko - syna Aarona.

Pytania bez odpowiedzi

  • Co oznacza kod kreskowy na leku
  • Jak się ma zaraza do czystki?
    • Zaraza- tajemnicza choroba, to opętanie przez potwora. Ludzie pod jego wpływem stali się podatni na manipulacje monstrum. Narastała w nich nieznana ciemność, o której opowiadał Dogan. Nie kontrolowali siebie, zdolni byli powybijać się wzajemnie.
      • Czyżby zaraza miała jakiś związek z toksycznym gazem użytym przez wrogów?
        • Nie. Czystka została umyślnie zaplanowana przez Bena, by pozbyć się uczestników projektu Dharma i wprowadzić Innych do Dharmaville.
  • Czy problemy kobiet w ciąży mają jakiś związek z chorobą?
    • Nie. Zgodnie z filmem instruktażowym dla stacji Hydra, elektromagnetyzm na wyspie ma katastrofalny wpływ na wczesny okres ciąży. Dlatego Claire oraz Danielle urodziły bez problemu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki