Fandom

Lostpedia

Dave (przyjaciel Hurleya)

1347stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Disambig.png Ten artykuł dotyczy wyimaginowanego przyjaciela Hugo. Zobacz również: „Dave

Dave to wyimaginowany przyjaciel Hurleya. Hugo wymyślił go podczas pobytu w Santa Rosa Mental Health Institute.

Fakty

Podczas pobytu w szpitalu

W odcinku Dave okazuje się, że Hurley trafił do szpitala psychiatrycznego. Był bardzo zaprzyjaźiony z innym pacjentem, Davem. Doktor Hurleya mówił mu, że powinien przestać przyjaźnić się z mężczyzną, gdyż ten ma na niego zły wpływ.

Pewnego dnia doktor kazał Hugo objąć ramieniem Dave'a do zdjęcia. Gdy później lekarz pokazał Hurleyowi zdjęcie, okazało się, że mężczyzna obejmował ręką powietrze.

Hugo wraz z Davem postanowili uciec ze szpitala. Hurley jednak w ostatnim momencie zrezygnował, a jego przyjaciel uciekł sam. Nastąpił przełom w leczeniu chorego, który zaowocował 'legalnym' wyjściem mężczyzny z instytutu.

Na Wyspie

Dave'a na Wyspie widzimy po raz pierwszy tuż po zrzucie żywności.

Gdy Hurley zauważył mężczyznę, ten natychmiast rzucił się do ucieczki, gubiąc po drodze kapcia. Hugo wziął zgubę przyjaciela i nosił ją ciągle przy sobie, jednakże Libby później stwierdziła, że ani razu nie widziała Hurleya z klapkiem w ręku.

Dave, by udowodnić, że nie jest złudzeniem, rzuca w Hurleya kokosem. Przekonywał mężczyznę, że ozdrowienie i wyjście ze szpitala działy się jedynie w jego głowie, podobnie jak wygranie na loterii i rozbicie się na Wyspie. Dave twierdził, że oboje wciąż są w szpitalu psychiatrycznym, a na dowód wszystkiego spytał Hugo, dlaczego zewsząd otaczają go liczby. Stwierdził, że w normalnym świecie takie zbiegi okoliczności są niemożliwe i że w rzeczywistości Libby nigdy nie zakochałaby się w nim.

Dave pokazał Hurleyowi klif; przekonywał go, że jeśli w ten sposób popełni samobójstwo, obudzi się w rzeczywistości. Po chwili krzycząc 'do zobaczenia w innym życiu' skoczył. Hurley już był gotowy zrobić to samo, lecz Libby go powstrzymała.

Teorie

  • Dave był wymysłem Hugo.
    • Potwierdza to końcowa scena odcinka i zdjęcie wykonane przez lekarza.
    • Był wytworem podświadomości mężczyzny, która chciała jeść, uwolnić się.
  • Możliwe jest, że Dave'a stworzyła Wyspa.
  • Dave był wcieleniem Potwora, podobnie jak Yemi czy może nawet Ana-Lucia. Człowiek w Czerni nie był w stanie zabijać kandydatów, dlatego chciał żeby Hurley zabił się sam skacząc z klifu.
      • A może Potwór potrafi kontrolować sny?
  • Dave może być kimś, kto w dzieciństwie miał wielki wpływ na Hurleya.
  • Dave to David, zmarły mąż Libby.
    • Libby wiedziała, że Hurley potrafi się kontaktować ze zmarłymi, dlatego tak się do niego zbliżyła.
  • Dave ma jakiś związek z Desmondem.
    • Oboje powiedzieli 'do zobaczenia w innym życiu'.
    • Dave to zdrobnienie od David a jak wiadomo Desmond ma tak na drugie imię
  • Dave jest kimś kto zmarł. Hugo ma "umiejętność" rozmawiania ze zmarłymi:

Zdjęcie

Dave utrzymywał, że zdjęcie zrobione przez lekarza zostało obrobione w Photoshopie, by otumanić Hurleya. Na zdjęciu jednak nie tylko Dave'a brakuje. Nie ma też dwóch mężczyzn znajdujących się za pozującymi przyjaciółmi. Oni również mogli być wyobrażeniami Hurleya. Aparat polaroidowy jest jednak trudny do nastawienia, niedoświetlenie może powodować, że ludzie 'zanikają'. Jednakże, w czasie robienia zdjęcia przed oknem znajdował się staruszek. W wypadku niedoświetlenia cień mężczyzny byłby widoczny na ramie okna.

Na zdjęciu czarne warcaby nie dotykają talerza z kawałkami selera; samo zaś naczynie z przekąską znajduje się bliżej krawędzi stołu. Zakładając jednak, że Dave był wyobrażeniem Hurleya, umiejscowienie talerza również mogło być złudzeniem (gdyby talerz znajdował się bliżej krawędzi, Dave położyłby na nim rękę).

Na zdjęciu Hurley nie dotyka krawędzi stołu; nie jest też pochylony. Wokół zdaje się panować noc, jednakże polaroidy, gdy są źle nastawione, mogą znacznie przyciemniać jaśniejsze elementy otoczenia.

Z punktu widzenia Libby:

  • Jest dzień.
  • Warcaby nie dotykają talerza.
  • Dave'a nie ma.
  • Szlafrok Hugo odsłania więcej jego koszulki.

Możliwa jest oczywiście obróbka zdjęcia w programie graficznym, jednakże niemożliwe jest już skopiowanie przerobionego zdjęcia na polaroid. Można było jednak dodać białe ramki i wydrukować obraz na specjalnym papierze lub zrobienie polaroidem zdjęcia wydrukowanej przeróbki.

Możliwe jest również, że zrobiono dwa zdjęcia. Pierwsze w nocy, drugie zaś (z jakiś powodów) w dzień, prawdopodobnie dlatego, że poprzednie zdjęcie nie wyszło. Całe to zamieszanie mogło zostać nieumyślnie spowodowane przez zwyczajny błąd podczas kręcenia...

DaveHurleyPosing.jpg

Hurley i Dave pozujący do zdjęcia

DavePolaroid.jpg

Polaroid

LibbyPOV.jpg

Cała scena z punktu widzenia Libby

Więcej z Fandomu

Losowa wiki