FANDOM

Disambig.png Ten artykuł dotyczy katastrofy mającej miejsce na Wyspie. Zobacz również: „The Incident: Part 1

Incydent to jedna z katastrof, która miała miejsce na wyspie. W roku 1977 naukowcy z Inicjatywy Dharma budowali jedną ze swoich stacji - Łabędzia. Podczas prac dowiercili się do potężnej kieszeni sił elektromagnetycznych. Aby zapobiec katastrofie zabetonowali całą stację, oraz stworzyli specjalny system, który zapobiegał tragedii. Polegał on na wpisywaniu do komputera co 108 minut ciągu liczb (4, 8, 15, 16, 23, 42). Przez prawie 20 lat pracownicy stacji (m. in. Stuart Radzinsky i Kelvin Inman) wpisywali te liczby. Po czystce Dharmy, Radzinsky popełnił samobójstwo. Dopiero w 2001 roku na wyspie rozbił się jacht Elizabeth, którym płynął Desmond Hume. Przez trzy lata razem z Kelvinem kontynuował zadanie, aż 22 września 2004 obaj opuścili stację, a kod nie został wpisany na czas co spowodowało katastrofę lotu Oceanic 815. Dwa miesiące później rozbitek John Locke postanowił nie wciskać klawisza, co spowodowało wyzwolenie sił elektromagnetycznych. Aby zapobiec tragedii Desmond przekręcił klucz autodestrukcji, powodując tajemniczą anomalię oraz implozję stacji, co ostatecznie zakończyło program zapobiegania dalszym skutkom incydentu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki