Wikia

Lostpedia

Lot 815

Dyskusja0
1343strony na
tej wiki

Przekierowano z Katastrofa

Katastrofa lotu 815
Katastrofa815
Pierwszy raz w 
Pilot: Part 1
Środek transportu 
Boeing 777
Cel podróży 
Lot z Sydney do Los Angeles
Data katastrofy 
22 września 2004
Liczba ofiar 
254
Liczba ocalonych 
74
Powód katastrofy 
Oddziaływanie sił pola elektromagnetycznego wyspy.
Spowodowane przez 
Desmond Hume
Art11c

Lot nr 815 linii Oceanic Airlines wystartował z Sydney, w Australii 22 września 2004 o godzinie 14:55 z bramki nr 23. Miał wylądować w Los Angeles, w USA. Był to Boeing 777, duży, dalekodystansowy samolot pasażerski (pierwsze 777 pojawiły się w roku 1994).

Po sześciu godzinach lotu wysiadło radio pokładowe. Pilot postanowił zawrócić na Fidżi. Po dwóch godzinach samolotem zaczęły wstrząsać turbulencje.

Maszyna zaczęła spadać. Po wleceniu nad obszar jednej z wysp Pacyfiku, samolot uległ rozerwaniu na trzy części; ogon samolotu oderwał się jako pierwszy, wylądował w wodzie, niedaleko od lądu. Następnie odpadł przód maszyny, rozbijając się w dżungli. Środkowa część spadła na jedną z plaż.

Upadek samolotu miał miejsce w momencie, gdy Desmond nie wcisnął klawisza kontrolującego pole elektromagnetyczne nad Wyspą. Pole to najprawdopodobniej nabrało siły, by rozerwać samolot.

Informacja ze strony Oceanic Airlines Edytuj

Z oficjalnej strony linii lotniczych dowiadujemy się, że z powodu katastrofy Lotu 815 wszystkie loty zostają wstrzymane.

W źródle strony możemy znaleźć list:

"Jeśli to czytasz BŁAGAM powiedz mojej żonie, że jej mąż przetrwał katastrofę Lotu 815, wraz z 47 innymi osobami. Kochanie, tęsknię za Tobą tak bardzo, każdego dnia marzę o ujrzeniu Twej twarzy. Chęć spotkania z Tobą to jedyna rzecz, dzięki której jeszcze żyję. Nie zapomnij o mnie."

W tabelce "WSZYSTKIE LOTY ODWOŁANE" ukryta jest wiadomość:

"Jeśli ktoś znajdzie tą wiadomość, proszę przekazać komuś, że żyję i że jestem uwięziony na wyspie, gdzieś na Południowym Pacyfiku. Proszę o pomoc. Sytuacja jest zła, pogarsza się cały czas... Sally, przetrwałem potworną katastrofę lotniczą, jestem na wyspie gdzieś w pasie między Hawajami a Australią. Gdyby mnie nigdy nie odnaleziono, proszę powiadomić o śmierci moich rodziców."

Plannedroute

Planowana trasa lotu

Trasa lotu Edytuj

Planowana trasa Lotu 815 miała łączyć Sydney z Los Angeles. Po sześciu godzinach lotu samolot jednak zawrócił na Fidżi, po czym się rozbił.

Katastrofa Edytuj

Samolot rozhermetyzował się, po czym rozpadł na trzy główne części:

Dziób samolotu (kokpit/pierwsza klasa) wylądowała w dżungli; wszyscy poza pilotem zginęli.

Środkowa część (klasa ekonomiczna) rozbiła się na plaży. W tym kawałku samolotu znajdowało się najwięcej osób. Przeżyło ponad 40. Jeden z rozbitków (Jack) obudził się w środku dżungli, wiele metrów od miejsca katastrofy.

Ogon samolotu wylądował w oceanie, rozbitkowie z tej części musieli płynąć do brzegu (z wyjątkiem Bernarda, który ocknął się na drzewie).

Od samolotu oderwał się również mniejszy kawałek - sekcja bagażowa. Jej szczątki spadły koło jaskiń.

Po rozerwaniu maszyny wyssało z niej parę rzędów siedzeń. Kilka siedzeń wylądowało w okolicach wodospadu.

Większość rozbitków nie pamięta, co się działo z samolotem. Wyjątkiem jest Kate, która zachowała świadomość do ostatnich sekund przed rozbiciem się na plaży.

  • Naomi zdradza, jakoby samolot rozbił się u wybrzeży Indonezyjskiej wyspy Bali. W jego wraku leżącym na dnie morza miano odnaleźć zwłoki wszystkich pasażerów. (The Brig)
Oceanic402

podstawiony wrak samolotu

Lot 815 w Czyśćcu Edytuj

W Czyśćcu gdzie wszyscy główni bohaterowie trafili po swojej śmierci z wyzerowaną pamięcią również odbył się lot 815.

Ciekawostki Edytuj

  • Loty o trasie podobnej do tej Lotu 815 są oznaczone zazwyczaj parzystym numerem. Nieparzyste numery oznaczają zazwyczaj loty z południa na zachód.
  • Lot Oceanic Airlines nr 816 pojawił się w filmie Kod 11-14. W filmie tym terrorysta niemalże rozbił samolot reprogramując autopilota. Maszyna leciała z Sydney do Los Angeles.
  • Lot Oceanic Airlines nr 343 (boeing 747-200), pojawił się w thrillerze z 1996 roku: Krytyczna Decyzja
  • Lot Oceanic Airlines nr 760 pojawia się w filmie Tornado Zagłady, w którym samolot zostaje trafiony przez błyskawicę.
  • W numerze tego lotu ukryte są feralne liczby: 8 i 15 oraz 23 (8+15=23).

Teorie Edytuj

Katastrofa była zaplanowana Edytuj

  • Zakładając, że Kelvin był Tamtym, można by stwierdzić, że specjalnie wywabił Desmonda z bunkra, by klawisz nie został wciśnięty. Wiedział, że w pobliżu będzie przelatywał samolot.
    • Ludzie byli potrzebni Innym do badań.
    • Jednakże materiał, z którego zbudowane są Boeingi nie jest przyciągany przez siły elektromagnetyczne.
  • Rozbitkowie nigdy nie wsiedli do samolotu. Zabrano ich jakoś na Wyspę, po czym wszczepiono im wspomnienia, że lecieli samolotem i się rozbili. Szczątki maszyny zostały rozrzucone prawdopodobnie wiele dni wcześniej.
    • Czas katastrofy się nie zgadza, co wspiera tą teorię.
  • Naomi mówi rozbitkom, iż znaleziono wrak samolotu, który leciał z Sydney do Los Angeles.
    • Byłoby więc prawdopodobne, iż katastrofa była zaplanowana.

Data i miejsce katastrofy Edytuj

  • Godzina katastrofy jest co najmniej dziwna. Wiemy, że lot wystartował o 14:55 wg czasu panującego w Sydney. Samolot rozbił się 8 godzin później. Rozbitkowie powinni ocknąć się w nocy; obudzili się w dzień. Żeby rozbić się za dnia, samolot musiałby lecieć w kierunku zachodnim. Musiało to być lato kiedy słońce późno zachodzi.
    • Na wydrukach z Perły był (w kolejności) miesiąc dzień rok i godzina awarii systemu w Łabędziu, kiedy Desmond wprowadził liczby po czasie. Wiersz: 922044:16 wskazuje to na to że samolot rozbił się około godziny 16:16
SystemFailurePrintOut
  • Data katastrofy (22 września) może być nawiązaniem do zdarzenia w Vela, gdzie przed 27 laty satelita zarejestrował jasne światło (efekt podobny do wyładowania).

Przyczyna rozerwania samolotu Edytuj

  • Maszynę rozerwała siła elektromagnetyczna.
    • Za:
      • Wyładowanie wydarzyło się w tym samym czasie co katastrofa.
      • Najpierw Lot 815 stracił radio. Potem samolotem wstrząsnęły turbulencje, po czym rozerwał się. Wszystko jest objawem narastającego pola elektromagnetycznego w pobliżu.
    • Przeciw:
      • Wiele innych samolotów powinno stracić kontakt radiowy.
      • Boeing 777 jest w 88% zbudowany z materiałów, których elektromagnetyzm nie przyciągnie.
  • Samolot rozerwała bomba.
    • Za:
      • Najczęstszą przyczyną przełamania samolotów jest właśnie bomba.
      • Na pokładzie przebywał oficer iracki (katastrofa zdarzyła się ponad rok po rozpoczęciu wojny w Iraku).
    • Przeciw:
      • Nie widzimy żadnej eksplozji; samolot po prostu się przełamuje.
      • Przeszłość Sayida nie wskazuje na to, by mógł zostać zamachowcem-samobójcą.
  • Potwór przełamał maszynę.
    • Za:
      • Potwór umie podnosić przedmioty.
      • Za samolotem ciągnie się smuga dymu.
      • Tuż przed eksplozją silnika po katastrofie (odcinek pilotażowy), nad urządzeniem przelatuje czarny dym.
    • Przeciw:
      • Potwór nie umie się wznosić (a przynajmniej nie wiemy tego).
        • Skoro Potwór umie się wznosić to dlaczego w odcinku Left Behind potwór nie przeszedł przez barierę dźwiękową?
      • Smuga dymu pochodzi z palącego się silnika.
      • 'Czarny dym' przy eksplozji silnika może być błędem spowodowanym efektami specjalnymi.
  • Zawirowania powietrzne

Inne Edytuj

  • Tuż przed katastrofą nastąpił "błąd systemu", podczas którego została uwolniona silna elektromagnetyczna moc. Moc ta mogła spowolnić znacznie upadek samolotu, dzięki czemu przeżyło tyle osób.

Ciekawostki Edytuj

  • Samolot, którego szczątki wykorzystano w serialu Lockheed Martin L-1011-1 Tristar linii Delta Airlines.
  • W Boeingach 777 znajduje się więcej niż jeden aparat nadawczo-odbiorczy.
  • Kadłub Boeinga 777 wytrzyma turbulencje, których nie zniosłoby ciało człowieka.
  • 777'mki nie mogą korzystać z bramki nr 23 na Międzynarodowym Lotnisku Sydney, gdyż jest ona dla nich zbyt mała.
  • W jednym z seriali J.J.Abramsa, w Aliasie, w scenie na lotnisku słychać ogłoszenie, że odprawa pasażerów lotu 815 linii Oceanic właśnie się rozpoczęła.
  • Jeden z komiksów Tintin nosi tytuł "Lot 714". Jego fabuła dotyczy porwania samolotu i wylądowania nim na wyspie, na której dzieją się niezwykłe rzeczy.

Linki Edytuj

Filmik z YouTube ukazujący katastrofę

Więcej od Wikii

Losowa wiki