Fandom

Lostpedia

Lockheed L-1011

1347stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
NASA Lockheed L-1011 TriStar.jpg

L-1011 NASA

815plane.jpg

Wrak samolotu na planie serialu Lost

Lockheed L-1011 TriStar - Odrzutowy samolot pasażerski produkowany przez firmę Lockheed-Martin pomiędzy 1968 a 1984 rokiem w ilości 250 egzemplarzy. Posiada trzy silniki-dwa umieszczone na pylonach pod skrzydłami, trzeci umieszczony jest w konstrukcji ogona.

Serial Lost

Lockheed L-1011 wystąpił w pierwszych odcinkach serialu Lost jako wrak lotu 815. Maszyna o numerze N308EA zbudowana została w 1972 roku dla linii lotniczych Eastern Airlines, w 1991 roku została składowana na pustyni Mojave, by siedem miesięcy później została zakupiona przez linie Delta Airlines i przerejestrowana na N783DL. Linie Delta używały samolotu przez sześć i pół roku, by ostatecznie zezłomować go w Victorville na pustyni Mojave. W 2004 roku wrak został sprzedany i przetransportowany na Hawaje, gdzie pocięto go na części i pomalowano na potrzeby serialu.

L-1011 dzisiaj

Do dziś w użyciu, w różnych liniach lotniczych pozostało około 35 maszyn. Ze względu na duże zużycie paliwa i starzejącą się konstrukcję samoloty tego typu są powoli wycofywane i zastąpowane przez nowsze konstrukcje takie ja np. Boeing 777 i Airbus A340.

L-1011 w użyciu

 Linie lotnicze   Ilość 
Royal Air Force 9
ATA Airlines 4
Globejet Airlines 4
Air Rum 3
Sky Gate International Aviation 2
Starjet 2
Air Universal 1
Al Anwa 1
Almiron Aviation 1
euroAtlantic Airways 1
Hewa Bora Airways 1
International Air Services 1
Luzair 1
Reem Air 1
Saudi Arabian Royal Flight 1

Ciekawostki

Nazwa tego samolotu brzmi 'LOCKHEAD', czyli głowa Locke'a.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki