FANDOM

Wątek odrodzenia często pojawia się w Lost. Wiele bohaterów serialu otrzymało szansę rozpoczęcia nowego życia, odrodzenia się po rozbiciu na Wyspie.

SunRebirth

Odrodzenie Sun

Bohaterowie, którzy rozpoczęli nowe życie na Wyspie

Ben

Ben podczas dorastania miał kłopoty związane z brakiem matki i konflikt z ojcem, który obwiniał go o śmierć Emily. Potem Ben został przywódcą Innych, dzięki czemu zyskał wysokie mniemanie o sobie i dobre miejsce w hierarchii mieszkańców Wyspy.

Desmond

Przed przybyciem na Wyspę Desmond był człowiekiem, który nie wierzył w siebie, co sprawiło, że jego relacje z kobietami, byłą narzeczoną Ruth i ukochaną Penelope były bardzo trudne i rozchwiane. Po rozbiciu się na Wyspie, przez długi czas wierzył, że musi ratować świat, co zwiększyło jego poczucie własnej wartości. Przygody na Wyspie, jak choćby obowiązek posiadania "stałej" (The Constant) , sprawiły, że Desmond stał się lepszym człowiekiem, dzięki czemu po opuszczeniu Wyspy stworzył z Penny udany związek.

Jack

Na kilka lat przed rozbiciem się na Wyspie Jack miał świetną kontrolę nad swoim życiem - dobrą pracę, żoną Sarah i w miarę dobre relacje z ojcem. Jednak potem wszystko zaczęło się psuć - Sara rozwiodła się z Jackiem, przez co znacznie pogorszyły się jego stosunki z ojcem. Jego życie legło w gruzach, ale na Wyspie zyskał nad nim kontrolę, dzięki byciu przywódcą poczuł się kimś ważnym, a także udało mu się uporządkować w głowie sprawy związane z ojcem. Stopniowo zaczął zapominać o żalu związanym z odejściem żony, zakochał się w Kate, z którą miał świetne relacje na Wyspie i przez pewien czas poza nią, jednak wkrótce wszystko zaczęło się psuć, i Jack znowu stał się wrakiem człowieka, co pokazuje, że lekarz może być naprawdę szczęśliwy tylko na Wyspie.

James

Pobyt na Wyspie, a konkretnie znajomość z Juliet i Kate pomogła mu stać się lepszym człowiekiem, który jest dosyć pozytywnie nastawiony do innych. Sawyer na Wyspie uregulował także swoje rachunki Anthonym Cooperem.

John

Locke otrzymał od Wyspy możliwość rozpoczęcia nowego życia w postaci całkowitego usunięcia paraliżu. To sprawiło, że mężczyzna uwierzył w przeznaczenie i stał się człowiekiem wiary, który jest w stanie zrobić wszystko dla Wyspy - nawet poświęcić życie.

Kate

Po zabiciu ojca życie Kate składało się z ciągłych ucieczek i pościgów, co spowodowało, że rzadko przebywała w większej grupie ludzi. Kiedy trafiła na Wyspę, została bardzo ważną osobą z hierarchii rozbitków, co spowodowało, że pogodziła się ze stratą Toma Brennana i przestała się wstydzić błędów, jakie kiedyś popełniła. Wyspa dała Kate wolność i możliwość odrodzenia.

Shannon

Przed przybyciem na Wyspę, Shannon była dosyć egoistyczna, przez co większość osób uważało ją za niezbyt inteligentną kobietę. Na Wyspie przestała być taką egoistką, bo tam trzeba było troszczyć się o innych, aby samemu przeżyć. Oprócz tego, wreszcie zyskała uznanie innych ludzi, jak choćby Sayida.

Sun

Przed przybyciem na Wyspę, Sun była stłamszona przez męża, przez co ukrywała swoją znajomość angielskiego i nie wyrażała swojego zdania. Na Wyspie zaczęła z Jinem wszystko od nowa - wciąż kochała męża, i nadal z nim była, ale już na innych zasadach - teraz była jednostką, która wyraża własne zdanie i nie jest przyporządkowana woli swojego męża. Dzięki temu ujawniły się nieznane dotąd zalety i umiejętności Sun.

Walt

Walt od małego nie miał stałego miejsca zamieszkania, wciąż podróżował gdzieś z matką. Na Wyspie odnalazł spokój i harmonię, a także udało mu się odbudować stosunki z ojcem. Z powrotem popsuły się one dopiero po jej opuszczeniu.

Cytaty

Wiele bohaterów użyło stwierdzenia: "Do zobaczenia w następnym życiu" (Nadia do Sayida, Desmond do Jacka czy Dave do Hurleya.

Ray Mullen do Kate: "Każdy zasługuje na drugą szansę w życiu". (Tabula Rasa)

Jack do Kate: "Powinniśmy tutaj zacząć wszystko od nowa" (Tabula Rasa)

Locke do Shannon : "Każdy rozpoczyna tutaj nowe życie, Shannon. Ty też powinnaś". (Hearts and Minds).

Zobacz też

Więcej z Fandomu

Losowa wiki