Fandom

Lostpedia

Przebieg katastrofy

1347stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Zobacz też: Fragmenty Lotu 815

Przed rozbiciem się na Wyspie, Lot 815 przełamał się w powietrzu. Takie przypadki są dość rzadko spotykane i bywają spowodowane najczęściej:

  • Kolizjami powietrznymi
  • Bombami
  • Pociskami
  • Konstrukcyjnymi usterkami
  • Eksplozją paliwa
  • Ekstremalnymi warunkami pogodowymi/atmosferycznymi

Przeżycie katastrofy, w której samolot rozpada się jeszcze w powietrzu jest niemalże niemożliwe.

Katastrofie samolotu towarzyszyła prawdopodobnie seria dziwnych zdarzeń...

Przebieg katastrofy Lotu 815

Zwykły lot

Katastrofa1.jpg

Jeszcze parę minut przed rozbiciem się samolotu wszystko jest w porządku. Samolot leci na odpowiedniej wysokości, w dobrej pogodzie, bez turbulencji. Jack patrzy przez okienko, na lewe skrzydło. Niczego interesującego nie zauważa. Po chwili zamienia parę słów z jedną ze stewardess, Cindy.

Samolot z powodu usterki zmienił swą trasę lotu. Zamiast lecieć do Los Angeles zaczął zawracać na Fidżi. Do wylądowania na wyspach zostały dwie godziny. Atmosfera w kabinie pasażerów była spokojna, normalna.

Zaczynają się turbulencje

Katastrofa2.png

Pojawia się niski, grzmiący dźwięk. Samolot przechyla się na lewą stronę i wpada we wstrząsy.

Kapitan nakazuje pasażerom wrócić na swe miejsca i zapiąć pasy.

Turbulencje i dźwięki trzeszczącego metalu nie znikają. Samolot zaczyna opadać.

Możliwe jednoczesne wydarzenie: Awaria Systemu

22 września Desmond nie wpisuje do komputera liczb, przez co pojawia się Awaria Systemu. Na zegarze pojawiają się hieroglify, a z głośników wydobywa się damski głos mówiący "System Failure". Cały bunkier zaczyna się trząść się a z sufitu obok betonowej ściany sypie się pył. Przerażony Desmond zaczyna wpisywać liczby. Jednocześnie metalowe przedmioty zaczynają lecieć w kierunku elektromagnesu.

Możliwe jednoczesne wydarzenie: Trzęsienie ziemi

W Otherville, tuż przed tym, jak samolot rozpadł się na oczach Innych, wystąpuje trzęsienie ziemi. Juliet nakazuje członkom swojego klubu książkowego stanąć w przejściach, obok drzwi. Wstrząsy powodują, że różne przedmioty spadały z półek, jednakże nie występuje dziwne zachowanie się metalowych przedmiotów. Trzęsienie ziemi mogło być spowodowane Awarią Systemu.

W samolocie występują bardzo silne wstrząsy

Katastrofa3.jpg

Turbulencje bardzo się nasilają. Ludzi nie przypiętych do siedzeń zaczyna rzucać po kabinie.

W odcinku pilotowym Jack skomentował to wydarzenie:

JACK: Musieliśmy być na wysokości 12 kilometrów, gdy to się wydarzyło... Uderzyliśmy w kieszeń powietrzną... Spadliśmy może z 60 metrów... Turbulencje były... Straciłem przytomność.

Szybkie opadanie

Katastrofa4.jpg

Samolot wciąż traci wysokość. Wyskakują maski do oddychania. Samolot spada pod kątem ok. 15 stopni. Maszyną wciąż trzęsą turbulencje. Silniki wyją a dźwięk skrzypiącego metalu wciąż się nasila.

Możliwe jednoczesne wydarzenie: Kończy się Awaria Systemu

W bunkrze, Desmond wpisuje do komputera liczby. Zegar się resetuje. Z głośników przestaje wydobywać się dźwięk. Elektromagnes przestaje działać. Roztrzęsionemu mężczyźnie kamień spada z serca.

Możliwe jednoczesne wydarzenie: Kończy się trzęsienie ziemi

Katastrofa5.jpg

Wstrząsy ustają. Juliet i jej goście są już bezpieczni. Większość ludzi wybiega z domów. Nad wioskę nadlatuje samolot.

Samolot leci dość prosto, z lekkim przechyleniem na prawą stronę, na wysokości 600-1500 metrów. Za maszyną ciągnie się smuga czarnego dymu, pochodzącego najprawdopodobniej z prawego silnika. Nie słychać żadnych podejrzanych dźwięków.

Samolot zaczyna się rozpadać

Katastrofa6.jpg
Rysunekkatastrofa.png

Rysunek pokazujący, skąd mógł pochodzić duży odłamek

Lot 815 zaczyna się rozpadać. Duży, prostokątny fragment odłamuje się od maszyny. Jako, że lewa strona zdaje się być nietknięta, odłamek musi pochodzić z prawej części kadłuba. Rozmiar i kształt kawałka samolotu pozwala domniemywać, że są to przednie drzwi od ładowni. Na samolocie pojawiają się dwa pęknięcia. Z silnika wydobywa się coraz więcej dymu.

Eksplozja prawego silnika; odłamanie się tylnej części samolotu

Katastrofa7.png

Prawy silnik ekspluje i odpada od skrzydła. Słychać huk. Jednocześnie ogon samolotu odłamuje się od reszty maszyny.

Dalszy rozpad

Katastrofa8.jpg
Katastrofa9.jpg

Większość lewego skrzydła odłamuje się. Z całego samolotu odpadają odłamki. Widać m. in. koła oraz dziwny, kwadratowy, czarny fragment. Płonący prawy silnik zaczyna spadać.

Sekundy po przełamaniu się samolotu, paru pasażerów zostaje wyssanych z maszyny.

Samolot wciąż częściowo działa, gdyż wciąż słychać dźwięk silników i alarmu.

Przednia część maszyny leci dalej

Katastrofa10.jpg

Przednia i środkowa część samolotu, kawałek lewego skrzydła, lewy silnik i część prawego skrzydła - wciąż jeszcze złączone lecą dalej. Tylna część maszyny wpada w strumień powietrza, który ją spowalnia i powoduje stromy spadek.

Nos samolotu odłamuje się

Kokpit.jpg

Parę sekund przed rozbiciem się przedniej części samolotu, odłamuje się od niej nos z kabiną pilotów.

Samolot rozbija się

Losttt.jpg

Wszystkie części samolotu rozbijają się, każda w innym miejscu wyspy.

Taillands.jpg

W odcinku The Other 48 Days widzimy, że ogon samolotu leci od oceanu w kierunku plaży. Ta część maszyny uderza pod dość dużym kątem, wyrwą "do góry". Prawdopodobnie dzięki temu przeżyło tam tyle osób.

Sekundy później w taflę oceanu uderza płonący kawałek (prawdopodobnie nie silnik - silnik leciał w tym samym kierunku co przednia część samolotu), a w plażę zniszczony fotel.

Nie ma niestety nagrania z rozbicia się innych części maszyny.

Historyczne przykłady rozpadów samolotów

Data Lot Samolot Zginęło Przeżyło Miejsce katastrofy Przyczyna Notki
26 Stycznia 1972 JAT 364 DC-9-32 27 1 koło Hermsdorf, Czechosłowacja Bomba Stewardessa Vesna Vulović znajdowała się w tylnej części samolotu, która odłamała się na wysokości 10 kilometrów. Przeżyła, mimo złamań czaszki, nóg i trzech kręgów. Była sparaliżowana przez jakiś czas od pasa w dół.
27 Czerwca 1980 Itavia Airlines 879 DC-9-15 81 0 Morze Tyrreńskie, koło Włoch Nieznana; podejrzewa się pocisk lub bombę. Istnieje wiele teorii konspiracyjnych wokół tej katastrofy, prawdopodobnie dlatego, że wiele osób związanych ze śledstwem zginęło...
23 Czerwca 1985 Air India 182 B-747-237B 329 0 Atlantyk, okolice Irlandii Bomba Przed 11 września był to atak terrorystyczny (związany z lotnictwem) który pochłonął najwięcej ofiar. 280 pasażerów było Kanadyjczykami; jest to największe masowe morderstwo w historii Kanady.
12 Sierpnia 1985 Japan Airlines 123 B-747-SR46 520 4 Góra Takamagahara, Japonia Niewłaściwa naprawa usterki Na trasie Tokio-Osaka, tylna gródź ciśnieniowa eksplodowała. W rezultacie odpadł statecznik pionowy i parę innych części. Jednocześnie całe wnętrze samolotu rozhermetyzowało się a załoga straciła kontrolę nad samolotem. Jest to największa katastrofa jednego samolotu w historii. Wszystkie 4 osoby, które przeżyły, były kobietami. Jedna z nich, dwunastoletnia Keiko Kawakami, została znaleziona na gałęzi drzewa.
31 Sierpnia 1986 Aeroméxico 498DC-9-32 64 0 Cerritos, Kalifornia Powietrzna kolizja Samolot leciał z Mexico City do Los Angeles. Prywatna awionetka uderzyła lewy statecznik poziomy maszyny. Samolot obrócił się o 180 stopni i spadł na jedną z dzielnic miasta, zabijając 15 osób.
28 Kwietnia 1988 Aloha Airlines 243 B-737-297 1 93 - Błędy fabryczne, wiek maszyny, niedokładna inspekcja przed startem Odpadł kawałek 'sufitu' maszyny, powodując dekompresję i zranienie kilku pasażerów. Stewardessa Clarabelle Lansing została wyssana z samolotu; nigdy nie odnaleziono jej ciała. Samolot wylądował bez problemów. 65 osób zostało rannych, 8 osób było w ciężkim stanie.
3 Lipca 1988 Iran Air 655 Airbus A300B2 290 0 Zatoka Perska Pociski ziemia-powietrze USS Vincennes wystrzeliły 2 pociski w kierunku samolotu. Maszyna została błędnie wzięta za irańskiego 5-14.
21 Grudnia 1988 Pan Am 103 B-747-100 259 0 okolice Lockerbie, Szkocja Bomba w przedniej ładowni Samolot leciał na trasie Londyn-Nowy Jork przez pół godziny. 11 osób na ziemi zostało zabitych.
24 Lutego 1989 United Airlines 811 B-747-122 9 346 - Usterka drzwi od przedniej ładowni Samolot leciał na trasie Honolulu-Sydney. W trakcie jeden z zatrzasków zawiódł. Spowodowało to wyrwanie drzwi od przedniej ładowni. Kilka rzędów siedzeń zostało wyssanych z samolotu. Maszyna bezpiecznie wylądowała.
17 Lipca 1996 TWA 800 B-747-100 230 0 Atlantyk, koło Long Island, Nowy Jork Eksplozja paliwa Eksplozja rozerwała samolot na dwie części tuż po starcie z Nowego Jorku. Spiskowe teorie mówią, że maszyna została zniszczona przez bombę lub pocisk.
12 Listopada 2001 American Airlines 587 Airbus A300-600 260 0 Queens, Nowy Jork Błąd pilota w trakcie turbulencji Od maszyny oderwał się statecznik poziomy. Samolot rozbił się zabijając 5 osób na ziemi.
25 Maja 2002 China Airlines 611 B-747-200 225 0 Cieśnina Tajwańska Usterka nie naprawiona podczas przeglądu Samolot lecąc na trasie Taipei-Hong Kong przełamał się na cztery części i runął do oceanu.
24 Sierpnia 2004 Volga-AviaExpress 1303 Tupolev 134A 41 0 koło Tula Oblast, Rosja Podejrzewana bomba Samolot na trasie Moskwa-Volograd po półtorej godziny lotu przełamał się i runął.
24 Sierpnia 2004 Siberia Airlines 1047 Tupolev 154B 46 0 koło Glubokoye, Rosja Podejrzewana bomba Samolot na trasie Moskwa-Sochi przełamał się 20 minut po starcie i spadł na ziemię. Prawdopodobnie lot ten padł ofiarą ataku terrorystycznego, podobnie jak Volga-AviaExpress 1303 tego samego dnia.
Razem 2385 444
Razem (w samolotach, które się rozbiły) 2375 5

Na przykładach widać, jak mało możliwe jest przetrwanie katastrofy samolotu, który rozpadł się w powietrzu. Statystycznie szansa na przetrwanie takiego wypadku wynosi ok. 0.0021%. Katastrofę Lotu 815 przeżyło 16%-23% pasażerów (-). Na pokładzie samolotu znajdowało się 324 osoby wraz z załogą (One of Us).

Teorie

Przyczyna rozerwania samolotu

  • Maszynę rozerwała siła elektromagnetyczna.
    • Za:
      • Wyładowanie wydarzyło się w tym samym czasie co katastrofa.
      • Najpierw Lot 815 stracił radio. Potem samolotem wstrząsnęły turbulencje, po czym rozerwał się. Wszystko jest objawem narastającego pola elektromagnetycznego w pobliżu.
    • Przeciw:
      • Wiele innych samolotów powinno stracić kontakt radiowy.
      • Boeing 777 jest w 88% zbudowany z materiałów, których elektromagnetyzm nie przyciągnie.
  • Samolot rozerwała bomba.
    • Za:
      • Najczęstszą przyczyną przełamania samolotów jest właśnie bomba.
      • Na pokładzie przebywał oficer iracki (katastrofa zdarzyła się ponad rok po rozpoczęciu wojny w Iraku).
    • Przeciw:
      • Nie widzimy żadnej eksplozji; samolot po prostu się przełamuje.
      • Przeszłość Sayida nie wskazuje na to, by mógł zostać zamachowcem-samobójcą.
  • Potwór przełamał maszynę.
    • Za:
      • Potwór umie podnosić przedmioty.
      • Za samolotem ciągnie się smuga dymu.
      • Tuż przed eksplozją silnika po katastrofie (odcinek pilotażowy), nad urządzeniem przelatuje czarny dym.
    • Przeciw:
      • Potwór nie umie się wznosić (a przynajmniej nie wiemy tego).
      • Smuga dymu pochodzi z palącego się silnika.
      • 'Czarny dym' przy eksplozji silnika może być błędem spowodowanym efektami specjalnymi.

Przednia część maszyny nie rozbiła się

COMING SOON

Zobacz też

Lot 815

Fragmenty Lotu 815

Linki

Filmik ukazujący katastrofę

Więcej z Fandomu

Losowa wiki