Fandom

Lostpedia

Rodrigo Santoro

1347stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

ROLA W LOST: Paulo

Biografia

Rodrigo Santoro (prawdziwe nazwisko: Rodrigo Junqueira Reis dos Santos) urodził się 22 sierpnia 1974 roku w Rio De Janeiro, w Brazylii w bardzo biednej rodzinie. Kiedy miał 4 lata jego dziadek uczył go jazdy na koniu. W dzieciństwie w święta jego rodzina mogła liczyć na teatrzyki kukiełkowe organizowane przez niego. W wieku 14 lat poznał swoją pierwszą dziewczynę. Rodrigo uczył się w Colégio Aplicação. Jest wysportowany, o wysokim wzroście (1,90 cm) i odopowiedniej wadze ciała. W wieku 17 lat udał się na przesłuchanie do programu telewizyjnego Globo, po czym aktor rozpoczął swoją karierę aktorską. W 1993 roku Santoro uczęszczał do PUC (Pontifícia Universidade Católica). W 1994 roku aktor dostał swoją pierwszą poważną rolę, wcielił się w Fernando w serialu brazylijskim „Pátria Minha”. Serial skończył się po wyemitowaniu kilku odcinków wskutek słabej oglądalności. W 1996 roku wziął udział w castingu do głównej męskiej roli w serialu "O Amor Está no Ar"- zawiłej opowieści o trójkącie miłosnym. W tym także roku Santoro zadebiutował w Depois do Escuro filmie cieszącym się wielkim uznaniem w Brazylii. Rodrigo zagrał też w mini serialu "Hilda Furacão". Santoro mówi, że dzięki tej roli zdobył wiele doświadczenia aktorskiego co pomogła mu w dalszej karierze aktorskiej. Aktor był narratorem w brazylijskiej wersji językowej "Stuart’a Malutkiego", który pojawił się w brazylijskich kinach w 1999 roku oraz w drugiej części tego filmu z 2002 roku. W 2003 roku zagrał w cieszącym się wielkim uznaniem filmie "Carandiru", aktor wcielił się tam w rolę więźnia homoseksualisty nazywanego Lady Di. W amerykańskiej produkcji telewizyjnej pojawił się po raz pierwszy w dramacie "Rzymska wiosna Pani Stone" z 2002 roku. Jednak dopiero "Aniołki Charliego: Zawrotna szybkość" przyśpieszyły jego karierę. To m.in. dzięki temu w 2003 roku zagrał w angielskiej komedii romantycznej "To właśnie miłość", lubianej także w Polsce. Rok później wystąpił wraz z Nicole Kidman w reklamie dla Chanel. W 2006 roku zaczął grać postać Paulo w "Zagubionych". W tym samym czasie wziął udział w produkcji "300", gdzie wcielił się w rolę Kserksesa, demonicznego przywódcę Persów wierzącego, że jest bogiem.

Filmografia

  • 2007: Penetras, Os jako Marcos
  • 2006: Desafinados, Os jako Joaquim
  • 2006: 300 jako Kserkses
  • 2006: Zagubieni (Lost) jako Paulo
  • 2005: Hoje É Dia de Maria jako Amando
  • 2004: Dona da História, A jako Luiz Cláudio/Młody
  • 2003: Rzymska wiosna Pani Stone (Roman Spring of Mrs. Stone, The) jako Młody człowiek
  • 2003: To właśnie miłość (Love Actually) jako Karl
  • 2003: Aniołki Charliego: Zawrotna szybkość (Charlie's Angels: Full Throttle) jako Emmers
  • 2003: Carandiru jako Lady Di
  • 2003: Mulheres Apaixonadas jako Diogo Nogueira Ribeiro-Alves
  • 2002: Pastores da Noite jako Ksiądz
  • 2001: W cieniu słońca (Abril Despedaçado) jako Tonho
  • 2001: Normais, Os jako Júlio
  • 2001: Bicho de Sete Cabeças jako Wilson Souza Neto
  • 2001: Estrela-Guia jako Carlos Charles Pimenta
  • 1999: Trapalhão e a Luz Azul, O
  • 1999: Słodka trucizna (Suave Veneno) jako Eliseo Vieira
  • 1998: Como Ser Solteiro jako on sam
  • 1998: Hilda Furacão jako Frei Malthus
  • 1997: Amor Está no Ar, O jako Léo
  • 1996-2002: Sai de Baixo jako Gama
  • 1996: Depois do Escuro
  • 1995: Comédia da Vida Privada, A jako Mulheres
  • 1995: Explode Coração jako Serginho
  • 1994: Pátria Minha jako Fernando

Ciekawostki

  • Ulubionymi aktorami są Robert De Niro i Al Pacino.
  • Jest fanem The Doors.
  • Jest wielką gwiazdą w swoim kraju, gdzie nazywany jest 'brazylijskim Tomem Cruisem'.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki