FANDOM

Nazwa stacji

  • Wiele stacji ma nazwy gwiazdozbiorów. Łabędź to konstelacja o łacińskiej nazwie Cygnus.
  • Stacja została nazwana Łabędziem z powodu jej kształtu.
  • Sanskryt słowa "Łabędź" to hamsa i hansa, co brzmi podobnie do Hanso

Przeznaczenie i historia stacji

  • Początkowo stacja służyła badaniom nad zwierzętami.
    • Łabędź to jedyny bunkier nazwany zwierzęciem.
    • Logo na rekinie może być pierwszym logo Łabędzia.
    • Eksperymenty nad zoologią przeniesiono do innej stacji po Incydencie.
    • Wielu myślicieli uważało, że pole elektromagnetyczne może zostać wykorzystane do generowania energii. Gdy DHARMA odkryła, że na Wyspie występuje bardzo silne pole elektromagnetyczne, postanowili zbudować bunkry do badań nad tym zjawiskiem. Wierzyli, że uzyskają energię o nieskończonej mocy, która mogłaby zasilić cały świat.
      • Niedługo ludzkość straci znane nam obecnie źródła energii.
      • Wyprodukowanie nowego źródła zmieniłoby liczby równania Valenzettiego (4, 8, 15, 16, 23, 42), co przedłużyłoby okres panowania człowieka.
    • Naukowcy nie zdawali sobie sprawy, że otwierają Puszkę Pandory. Jakiś czas po rozpoczęciu badań coś poszło źle i pole elektromagnetyczne wyszło spod kontroli. Podczas tego incydentu paru ludzi zostało rannych/zabitych.
    • Postanowiono, że pole trzeba będzie rozładowywać co 108 minut by było stabilne.
    • Obawiano się kolejnego zdarzenia. Istniały obawy, że pole może narosnąć tak, że zniszczy całą Wyspę, lub cały świat. Postanowiono, że do bunkra będą wysyłane ekipy wciskające klawisz. Więcej badań nie przeprowadzano.
    • Wkrótce potem wprowadzono kluczyk do autodestrukcji. Gdyby czuwanie nad klawiszem się nie powiodło, ekipa miała za zadanie ostatecznie zdetonować pole elektromagnetyczne (co jednak zniszczyłoby stację).
    • Stworzono jednakże system który ratował ludzi znajdujących się w bunkrze podczas procesu samozniszczenia. Desmond, Locke i Eko zostali być może "wyteleprotowani" z dala od Łabędzia przed jego implozją. Desmond stracił ubranie dlatego, że był najbliżej "źródła", Locke wylądował gdzieś w dżungli tak samo jak Eko którego odnalazł niedźwiedź gdy tamten był jeszcze nieprzytomny.
  • Za ścianą znajdował się GES, który ma właściwości bardzo zbliżone do właściwości wyspy dokładniejsze informacje
    • Może pochłaniać materie (implozja)
    • Świeci w określonych warunkach (fioletowe niebo)
    • Zabija bakterie (lecznicze właściwości wyspy)
    • Jest wirującymi dyskami (dźwięk przy awarii systemu)
    • Wytwarza potężną energie i może "blokować" obwody elektryczne (niedziałający sonar)
    • Wytwarza próżnie
    • Jest w stanie lewitować
    • "Pochłania temperaturę"

Różne

  • Istnieje tajemne przejście między Perłą a Łabędziem.
    • Na Ukrytej Mapie widzimy, że wszystkie bunkry mają tunele prowadzące do znaku zapytania.
  • Zniszczenie pola elektromagnetycznego pozwoli wydostać się rozbitkom z Wyspy.
  • Rozładowanie zagięło czas.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki