Wikia

Lostpedia

Stacja Płomień

Dyskusja1
1343strony na
tej wiki
Stacja Płomień
The Flame
TVFlame
Pierwszy raz w 
The Cost of Living
Zniszczona w 
Enter 77
Odkryta przez 
Kate, Locke, Sayid
Przeznaczenie 
Komunikacja ze światem zewnętrznym i innymi stacjami
Numer 
Nieznany
Status 
Zniszczona
Zniszczona przez 
Locke

Stacja Płomień (ang. The Flame) to stacja Inicjatywy DHARMA odkryta Kate, Locke'a i Sayida w odcinku Enter 77. Stację zamieszkiwał Mikhail Bakunin, podający się za ostatniego żyjącego członka Inicjatywy DHARMA. Stacja dzieli się na trzy części: zewnętrzną z zagrodą dla bydła, wewnętrzną z powierzchnią mieszkalną i komputerem oraz częścią podziemną gdzie znajdują się protokoły i instruktaże dla pozostałych stacji. Stacja została zaminowana ładunkami C4. Komputer znajdujący się w Płomieniu posiadał funkcję autodestrukcji stacji w przypadku dostania się w ręce "wroga" (kod 77). Locke wprowadził kod i po opuszczeniu stacji, ta eksplodowała.

Płomień zaznaczony jest na ukrytej mapie w Łabędziu.

Część zewnętrzna Edytuj

Flame ext.

Część zewnętrzna

Teren okalający stację przypomina farmę. Nieopodal znajduje się zagroda dla krów. Kiedy Sayid, Kate oraz Locke eksplorowali stację, widzieli także osiodłanego konia oraz kota. Na szczycie stacji znajdował się talerz anteny, który wykorzystywano do kontaktu ze światem zewnętrznym. Przypuszczalnie system łączności przestał działać po wyładowaniu. Budynek otacza kilka syren alarmowych z lampami oraz liczne kable. W czasie rozmowy Mikhaila z Sayidem, dowiadujemy się, że Płomień jest centralą i posiada połączenie z innymi stacjami.

Część wewnętrzna Edytuj

Przestrzeń mieszkalna była bardzo skromna. Znajdowało się w niej kilka mebli, na których leżały napisane cyrylicą dokumenty Mikhaila. Na ścianie wisiał plakat przedstawiający rumuńską złotą medalistkę Nadię Comaneci. Mikhail nazwał swojego kota jej imieniem.

Pomieszczenie komputera Edytuj

Flame comp

Pomieszczenie komputera

Jest to pomieszczenie, które widzieliśmy w odcinku The Cost of Living. W środku znajduje się komputer umożliwiający łączność z pozostałymi stacjami, światem zewnętrznym. Wygląda na to, że aby użyć komputera należy rozegrać zwycięską partię szachów, lecz operator stacji prawdopodobnie znał inny sposób. Po zwycięstwie na ekranie komputera pojawia się film w którym Marvin Candle podaje możliwe zadania. Polecenia wykonuje się wpisując do pamięci komputera sekwencje liczb:

  • 24 - zrzut żywności
  • 32 - połączenie z innymi stacjami
  • 38 - łączność z lądem
  • 56 - sonar
  • 77 - raport o wdarciu do stacji wrogów - autodestrukcja stacji

Część podziemna Edytuj

3x11-C4

Ładunki C4

Odkryta przez Sayida podziemna część stacji przypomina magazyn. Jest cała zagracona różnymi sprzętami, kablami itp. Na ścianach zamocowane są ładunki C4. Sayid odnalazł tam półkę z kasetami wideo. W części podziemnej ukrywała się Bea Klugh.

Ekrany Edytuj

TVFlame

Ekrany

Ponadto w stacji znajdował się konsola z sześcioma ekranami telewizyjnymi. W kilka dni po katastrofie lotu 815, Ben zabrał Juliet do stacji, aby udowodnić jej, że jej siostra Rachel żyje. Mikhail zajmował się obsługą tej konsoli. Na jednym z monitorów wyświetlana była relacja z zaginięcia lotu 815. Mikhail uruchomił monitor, na którym było nagranie Rachel i jej dziecka. (One of Us) (Enter 77) Ekrany są w nadziemnej części stacji. Radzinsky przejmował kontrolę nad nimi.

Pytania bez odpowiedzi Edytuj

Pytania bez odpowiedzi
  1. Nie odpowiadaj tutaj na pytania.
  2. Pytania powinny być obiektywne i neutralne.
  3. Nie sugeruj odpowiedzi.
Teorie na temat tych pytań znajdują się w artykule: Stacja Płomień/Teorie
  • Co się stało ze zwierzętami po wybuchu?
  • Po co DHARMA wybudowała zarówno wieżę radiową, jak i stację łączności?
  • Jeżeli Płomień jest stacją łączności, to dlaczego został zbudowany w dolinie?

Teorie Edytuj

  • Możliwe, że autodestrukcja stacji była przewidziana na wypadek ataku agresorów.

Galeria Edytuj

Zobacz także Edytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki