Fandom

Lostpedia

Stacje Inicjatywy DHARMA

1347stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja3 Udostępnij
Logo DHARMA.svg

Logo Inicjatywy DHARMA

Inicjatywa DHARMA przeprowadza swoje badania i działania na Wyspie przez zespół stacji. Ich dokładne przeznaczenie jest w większości przypadków nieznane, choć są one jedynymi oznakami zaawansowanej cywilizacji na Wyspie. Wszystkie mają (bądź miały) zasilanie oraz bieżącą wodę, a także różnego rodzaju sprzęt (np. maszyny, pomieszczenia mieszkalne, komputery, sprzęt medyczny...). Każda placówka ma własne, ośmiokątne logo.

Na początku za sprawą filmów instruktażowych zakładano, że istnieje 6 stacji (The Swan Orientation: 3 of 6 i The Pearl Orientation: 5 of 6). Na chwilę obecną znanych jest 11 stacji.

Wiadomo również, że istnieją stacje znajdujące się poza wyspą, m.in. w Uluru (Ayers Rock).

Odkryte stacje

Stacja Łabędź

TheSwan.png

Logo Łabędzia

Info.png Główny artykuł: Stacja Łabędź

Stacja numer 3. Pierwotnymi zadaniami załogi Łabędzia miały być badania nad elektromagnetyzmem. Lecz w skutek nieprzewidzianego Incydentu, zmieniono procedurę. Mieszkańcy stacji mieli za zadanie wpisywać liczby do komputera co 108 minut. Stacja została odkryta przez Locke'a, Jacka, Hurleya i Kate.

Stacja Perła

ThePearl.png

Logo Perły

Info.png Główny artykuł: Stacja Perła

Stacja numer 5. Odkryta przez Locke'a i Mr. Eko. Z wyposażenia zamontowanego w Perle wynika, iż miała to być stacja monitorująca inne stacje. W filmie instruktażowym dla stacji, wyjaśniono, że mieszkańcy Perły, mają zapisywać wszystkie posunięcia użytkowników innych stacji, a zapisane dzienniki mają wysyłać za pomocą pneumatycznej rury.

Stacja Laska

TheStaff.png

Logo Laski

Info.png Główny artykuł: Stacja Laska

Laska została odkryta przez Claire, Kate i Rousseau. Claire była przetrzymywana w tej stacji, po tym jak została porwana przez Ethan'a. Prawdopodobnie Inni chcieli, aby urodziła dziecko w stacji, aby potem mogli je zabrać. W Lasce znajdują się między innymi różnego rodzaju sprzęty medyczne, a także ultrasonograf, aczkolwiek po ucieczce Claire ze stacji zniknęło wszelkie wyposażenie.

Stacja Strzała

Logo Strzała.svg

Logo Strzały

Info.png Główny artykuł: Stacja Strzała

Stacja odkryta przez rozbitków z tylnej części samolotu. Prawdopodobnie służyła jako magazyn. W środku znaleziono skrzynię, w której ukryto m.in. Biblię (w której Mr. Eko znalazł brakujący fragment filmu instruktażowego) oraz krótkofalówka. Na wewnętrznej stronie drzwi wymalowano napis Kwarantanna, identyczny jak na włazie stacji Łabędź.

Stacja Hydra

TheHydra.png

Logo Hydry

Info.png Główny artykuł: Hydra

Stacja ukazana została po raz pierwszy w odcinku A Tale of Two Cities. Część stacji znajduje się na lądzie, część pod wodą. Stacja jest w posiadaniu Tamtych. Nie jest zaznaczona na ukrytej mapie. Prawdopodobnie przeznaczeniem stacji były badania nad zwierzętami.

Stacja Płomień

TheFlame.png

Logo Płomienia

Info.png Główny artykuł: Stacja Płomień

Stacja Inicjatywy DHARMA odkryta w odcinku Enter 77 przez Kate, Locke'a, Sayida i Danielle Rousseau. Jest zaznaczona na ukrytej mapie. Usytuowana jest w dolinie i jest stacją komunikacyjną. Ma połączenie kablowe z innymi stacjami na wyspie.

Stacja Zwierciadło

TheLookingGlass.png

Logo Zwierciadła

Info.png Główny artykuł: The Looking Glass

Stacja odkryta została przez Charliego w odcinku Greatest Hits. Znajduje się w całości pod wodą. Z wyspy prowadzi do niej Kabel. Jej przeznaczeniem jest prawdopodobnie zakłócanie wszystkich sygnałów radiowych, oprócz emitowanych przez Innych. Zamieszkują ją przynajmniej dwie kobiety.

Stacja Orchidea

TheOrchid.png

Logo Orchidei

Info.png Główny artykuł: Stacja Orchidea

Pierwsze informacje o tej stacji pojawiły się w jednym z filmów znalezionych w internecie, który wyglądał jak film instruktażowy dla Stacji Orchidea. Stacja ta została odkryta w odcinku There's No Place Like Home: Part 1. Jej przeznaczeniem jest badanie efektu Carisma odkrytego w tej części wyspy.

Stacja Burza

TheTempest.png

Logo Sztormu

Info.png Główny artykuł: Stacja Burza

Stacja odkryta w odcinku The Other Woman przez Daniela i Charlotte. Odpowiada za zasilanie wyspy. Przetrzymywany jest w niej również śmiertelnie trujący gaz. Nie jest zaznaczona na ukrytej mapie.

Stacja Latarnia

TheLamppost.png

Logo Latarni

Info.png Główny artykuł: Stacja Latarnia

Stacja Latarnia pojawiła się po raz pierwszy pod koniec odcinka The Lie. Stacja służy do obliczania położenia, w którym w danej chwili znajduje się wyspa. Jest to najstarsza stacja DHARMY (jak dotąd). Znajduje się w podziemiach kościoła w Los Angeles. Stacja jest obsługiwana przez Eloise Hawking. W całej okazałości została ukazana w 316, kiedy przybyli do niej Jack, Ben, Sun i Desmond.

Przypuszczalne stacje

Drzwi

Door Logo2.jpg

Logo Drzwi

Info.png Główny artykuł: Drzwi

To przypuszczalna stacja. W odcinku Live Together, Die Alone: Part 1, Sayid otwierając drzwi do stacji odnajduje za nimi blok litej skały. Nieznane jest przeznaczenie tej atrapy.

Świątynia

TheTemple.png

Logo Świątyni

Info.png Główny artykuł: Świątynia

Świątynia to starożytna budowla znajdująca się na Wyspie. Po raz pierwszy została ukazana w odcinku This Place is Death. Jej systemem obronnym jest potwór, który ma tam swoją jaskinię. Inni udali się tam w celu ukrycia się przed ludźmi z frachtowca. Nie wiadomo czy w pobliżu znajduje się placówka Dharmy, czy Inicjatywa nadała jej jedynie symbol rozpoznawczy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki