FANDOM

Końcowy odcinek wskazuje, że cały szósty sezon serialu (za wyjątkiem odcinków „Ab eterno” i „Across The Sea”) odbył się w zaświatach. Cała wyspa przestała istnieć w 1977 r. w wyniku wybuchu bomby atomowej odpalonej przez Juliet. W związku z tym linia czasu w 2007 r. została przerwana symbolicznie poprzez zabójstwo Jacoba przez Bena. Wszystko co potem się wydarzyło to wydarzenia z zakresu życia po życiu.

Cała historia z wyspą zaczęła się prawdopodobnie kilka tysięcy lat temu, gdy na wyspę przybyli kosmici w kształcie Gadów i pozostawili za swoją pamiątkę posąg widziany w odcinku „The Incident” sezonu piątego. Zastosowali oni swoja technologię energetyczną. Próbowali się oni połączyć genetycznie z mieszkańcami Ziemi i pozostawić potomstwo, ale to się nie udało. Jedyną tego pozostałością była Matka z odcinka „Across the Sea”. Matka miała zdolności telepatyczne do skanowania umysłu włącznie. Tak pojęła znajomość języka łacińskiego. Synowie Claudii pochodzenia rzymskiego posiedli te umiejętności nieświadomie. W ten sposób poznali język angielski ,a jeden nich hiszpański. Jacob posiadł umiejętność przemieszczania się w przestrzeni za pomocą woli. Być może rozwinął on odkrycia swego brata w tej dziedzinie. Wystraszył się możliwości telekinetycznych brata i postanowił go więzić na wyspie. Inną zdolnością Jacoba była zdolność do uzdrawiania.

Bojąc się możliwości telekinetycznych brata, Jacob dokonał manipulacji podsuwając wyspę jako atol do prób nuklearnych, któremuś z mocarstw. Tak planował ewentualny plan likwidacji wyspy, gdyby zabito go i pozostawiono bez następcy. Oczywiście jedną z bomb ukradł i zakopał.

Grupa Widmore’a została przyprowadzona na wyspę jako szkoła na morzu. Kapitana i dorosłych członków załogi zabił brat Jacoba jak ewentualnych jego partnerów oraz w celu pokazania siły uczniom. Grupa dowiedziawszy się, że Jacob jest Rzymianinem, na jego cześć zaczęła mówić po łacinie

Inicjatywa „Dharma” została ściągnięta w celu cywilizowania wyspy. Niestety zaczęła badać dziwne właściwości wyspy. W tym światło, które miał chronić. Jej przywódcy nie zaakceptowali faktu, iż Jacob nie chce rozmawiać z nimi bezpośrednio. I uznali grupę Widmore’a, do której należał Richard Alpert za wrogą. Dlatego Jack za pomocą Richarda nakłonił Bena do wytrucia Inicjatywy.

Jednak Jack pomylił przeczucia. Miał chronić wyspę przed Potworem, a tym czasem uchronił światło przed Inicjatywą „Dharma” przekonując do detonacji bomby atomowej.

To bzdura! wydarzenia w 2 linii czasowej w tej gdzie samolot bezpiecznie wylądował działy sie w zaswiatach ale wydarzenia na wyspie stały sie naprawdę!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki