Fandom

Lostpedia

The Other 48 Days

1347stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
  < 1 Zagubieni: Sezon 2 (Centryczne) 3 >   4 >>   5 >>>   6 >>>>  
--- Destination Lost
(powtórka)
#09 What Kate Did #17 Lockdown
#01 Man of Science, Man of Faith --- Lost: Revelation
(powtórka)
#18 Dave
#02 Adrift #10 The 23rd Psalm #19 S.O.S.
#03 Orientation #11 The Hunting Party --- Lost: Reckoning
(powtórka)
#04 Everybody Hates Hugo #12 Fire + Water #20 Two for the Road
#05 ...And Found
(Sun i Jin)
#13 The Long Con #21 ?
#06 Abandoned #14 One of Them #22 Three Minutes
#07 The Other 48 Days #15 Maternity Leave #23 Live Together, Die Alone: Part 1
#08 Collision #16 The Whole Truth
(Sun)
#24 Live Together, Die Alone: Part 2

Opis

Pasażerowie tylnej części samolotu dopływają do brzegu po tym, jak ta oderwała się od kadłuba i spadła do oceanu. Na plaży chłopczyk z pluszowym misiem w ręce wskazuje swoją siostrę topiącą się w wodzie, którą chwilę później Mr. Eko wyciąga na brzeg. Dzięki reanimacji przeprowadzonej przez Anę – Lucię Cortez, dziewczynkę udaje się zachować przy życiu.

Chwilę później z lasu wybiega mężczyzna krzycząc, że jeden z pasażerów jest uwięziony w fotelu lotniczym, zaczepionym na drzewie. Pasażerem tym okazuje się Bernard, mąż Rose. Mężczyzna, który zauważył Bernarda w dżungli przedstawia się jako „Goodwin” i mówi, że służył w Korpusie Pokoju, po czym rozpala ognisko sygnalizacyjne na plaży.

Bernard wypytuje o swoją żonę, jednak nikt nie widział ani jej, ani jej ciała. Podczas pierwszej nocy na plaży przychodzą Inni i porywają trójkę dorosłych. Próbują również uprowadzić Mr. Eko, jednak ten za pomocą kamienia zabija dwóch napastników. Od tej pory Mr. Eko do nikogo się nie odzywa.

Jeden z rozbitków, Nathan, optuje za pozostaniem na plaży i pozostali stosują się do jego rady. Piątego dnia umiera rozbitek z poważną raną nogi, dwunastego dnia zaś Inni przychodzą ponownie i tym razem zabierają dziewięcioro ludzi, w tym dwójkę dzieci. Anie-Lucii udaje się zabić jednego z napastników, posiadającego bardzo stary nóż, który kiedyś należał do wyposażenia armii amerykańskiej oraz listę dziewięciu osób, które zostały zabrane, wraz z ich dokładnym opisem.

Po tym zdarzeniu rozbitkowie przenoszą się w głąb dżungli. Urządzają obóz w pobliżu źródła słodkiej wody i drzew owocowych. Ana wykopuje dół, który szybko przekształca w więzienie, wrzucając tam nieprzytomnego Nathana. Ze względu na jego długie nieobecności i tajemnicze zniknięcia oraz fakt, że nikt go nie pamięta z podróży samolotem, uważa, że to on właśnie podał Innym dokładne opisy porwanych osób. Ana zaczyna go głodzić, chcąc go w ten sposób zmusić do zdradzenia miejsca ukrycia dzieci, jednak ktoś z pozostałych rozbitków go karmi. Ana zdradza Goodwinowi, że następnego dnia chce rozpocząć tortury, ponieważ wszystkie inne sposoby zawiodły; tej samej nocy jednak Goodwin uwalnia Nathana i mówi mu o planie Any. Kiedy Nathan odwraca się chcąc ukryć się w lesie, Goodwin skręca mu kark...

Pozostali, chcąc ukryć się przed Innymi, po raz kolejny przenoszą się w inne miejsce. W dżungli znajdują bunkier oznakowany logo Inicjatywy Dharma, ze strzałą umieszczoną w samym środku. W środku znajdują Biblię i radio. Goodwin i Ana decydują się na pójście na wyższe partie Wyspy, aby złapać sygnał i wezwać pomoc.

W czasie podróży Ana ujawnia, że wie, iż to Goodwin jest jednym z Innych. Wskazówką okazało się to, że kiedy pierwszego dnia Goodwin wybiegł z dżungli, jego ubranie było kompletnie suche, a przecież 10 minut wcześniej ogon samolotu runął do wody. Goodwin przyznaje się do zabicia Nathana oraz mówi, że dzieci żyją i że jest im lepiej tam, gdzie się obecnie znajdują. Oprócz tego mówi, że osoby, które zostały zabrane były „dobrymi ludźmi”, a Nathana nie było na liście, ponieważ był „zlym człowiekiem”. Między Aną-Lucią a Goodwinem wywiązuje się walka, w wyniku której Goodwin ginie.

Ana powraca do pozostałych i zapewnia ich, że teraz są już bezpieczni, nie ujawniając jednak, że zabiła Goodwina.

W 41. dniu po katastrofie Bernard wyłapuje wiadomość Boone’a (1x19) i na jego komunikat: „jesteśmy rozbitkami lotu Oceanic 815” odpowiada z zaskoczeniem: „Ale to my jesteśmy rozbitkami lotu 815”. W tym momencie Ana-Lucia wyłącza radio Bernarda mówiąc, że to następna pułapka zastawiona przez Innych. Później Ana-Lucia odchodzi od grupy i w samotności powala sobie na płacz. Taką znajduje ją Mr.Eko i po raz pierwszy od 40 dni otwiera usta, aby zapewnić Anę, że wszystko będzie dobrze. Kiedy Ana pyta, co skłoniło go do tego, żeby po 40 dniach się odezwać, odpowiada pytaniem, dlaczego po 40 dniach zaczęła płakać.

Chwilę później Cindy i Libby znajdują na plaży Jina. Po wyciągnięciu go z wody związują go i zasłaniają głowę workiem. Kiedy Eko i Ana-Lucia spierają się, co z nim zrobić, Jinowi udaje się uciec na plażę, gdzie widzimy Michaela i Sawyera.

Następnie widzimy wycinki scen widzianych w poprzednim odcinku – decyzję o przejściu do obozu po drugiej stronie Wyspy, chorobę Sawyera, zniknięcie Cindy i zastrzelenie Shannon.

Ciekawostki

  • Pierwszy odcinek, który w zalezności od interpretaci nie zawiera retrospekcji lub cały odcinek jest samą retrosepkcją (bez czasu właściwego).

Cytaty

Bernard: Słyszałem, że ty wyciągałeś ciała z wody.
Eko: Tak.
Bernard: Czy wśród nich był ktoś czarnoskóry?
Eko: Nie.
Bernard: Chodzi o moją żonę. Nie mogę jej znaleźć.
Eko: Będę się za nią modlił.
Bernard: Gdzie, do cholery, są ratownicy?
Eko: Za nich też będę się modlił.

Libby: Mówiłaś, że Nathan zniknął na 2 godziny, że go nigdzie nie było. On mnie przeraża, Ana. Myślisz, że to możliwe, że jeden z nas jednym z Tamtych?
Ana-Lucia: A jak myślisz, dlaczego kopię ten dół?

Ana-Lucia: Dlaczego udajesz, że jesteś jednym z nas? Wybiegłeś z dżungli 10 minut po katastrofie i nie byłeś mokry. Nigdy nie było cię w oceanie. Gdzie oni są - twoi przyjaciele? Nathan, co z nim...?
Goodwin: Nathan nie był dobrym człowiekiem, dlatego nie było go na liście.

Ana-Lucia: Czekałeś 40 dni, aby się odezwać?
Mr.Eko: Ty czekałaś 40 dni, aby się rozpłakać.

Linki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki