Fandom

Lostpedia

Właz

1347stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Właz - wielkie stalowe wejście do Stacji nr. 3 Inicjatywy DHARMA. Odkryty przez Johna Locke'a i Boone'a Carlyle'a. Właz został ostatecznie otwarty przy użyciu dynamitu w Exodus: Part 2 - finałowym odcinku pierwszego sezonu.

Odkrycie

All4.jpg

Odkrycie włazu

W końcówce odcinka All The Best Cowboys Have Daddy Issues, podczas pościgu za Ethanem, Boone postanawia wrócić do obozu. Locke rzuca mu latarkę, która spada na coś metalowego. Tym czymś okazał się Właz.

Trebusz

Trebuchet1.jpg

Locke i Boone otwierający właz trebuszem

Locke próbował otworzyć właz budując trebusz, lecz w momencie uderzenia rozpadł się i jeden z metalowych odłamków trafił go w nogę. Właz nie został nawet zadrapany.

Tajemnicze światło

Ep1x19-hatch light.jpg

Locke widzi światło w okienku włazu

W odcinku Deus Ex Machina Locke po nieudanej próbie otwarcia włazu uderza rękoma o wieko. Nagle w środku zapaliło się światło. Z odcinka Live Together, Die Alone: Part 1 dowiadujemy się, że mieszkaniec włazu - Desmond zapalił światło aby sprawdzić przyczynę hałasu na górze.

Kolejnym razem tajemnicze światło pojawiło się w odcinku premierowym sezonu drugiego, gdy Kate schodziła do wnętrza włazu w celu zbadania wnętrza.

Otwarcie

W odcinku Exodus: Part 2, Rousseau ostrzega wszystkich, że Inni nadchodzą. Jack wierzy, że gdyby udało się otworzyć właz, wszyscy rozbitkowie mogliby się w nim schronić. Pod wodzą Rousseau Jack, Kate, Locke, Arzt i Hurley wyruszają do Czarnej Skały po ładunki wybuchowe. Po powrocie wysadzają właz, chwilę później kończy się sezon 1.

Zniszczenie

Hatchimploded.jpg

Charlie i Locke przy zniszczonym włazie

W odcinku Further Instructions widzimy, iż bunkier został kompletnie zniszczony. Tam, gdzie kiedyś był właz, teraz jest wielki krater.

Galeria

Ciekawostki

  • Na włazie widnieją Liczby
  • Po wewnętrznej stronie drzwi do włazu widnieje wielki napis "kwarantanna"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki