FANDOM

Yemi był młodszym bratem Eko, razem z którym mieszkał w nigeryjskiej wiosce. Brat ocalił go przed wcieleniem w szeregi miejscowych partyzantów, zajmując jego miejsce. W późniejszym okresie Yemi został księdzem. Chcąc odwdzięczyć się bratu, wsiadł zamiast niego na pokład samolotu przemytników, który na trzy lata przed katastrofą lotu 815 rozbił się na wyspie, w wyniku czego brat Eko poniósł śmierć.

Biografia

Życie w Nigerii

Yemichild

Młody Yemi.

Yemi żył w niewielkiej wiosce znajdującej się w Nigerii. Gdy był małym chłopcem, jego starszy brat, Eko, robił wszystko, aby Yemi miał lepszy los. Eko kradł nawet jedzenie, aby brat nie był głodny.

Pewnego dnia, gdy młodzi chłopy grali w piłkę, do ich rodzinnej wsi przybyli nigeryjscy partyzanci, aby werbować dzieci do swych szeregów. Jeden z nich kazał Yemiemu zastrzelić starego człowieka - mieszkańca wioski. Yemi nie był w stanie tego uczynić. Eko sam zastrzelił starca, ratując tym samym życie bratu. W rezultacie to Eko został rekrutowany do partyzantów. Yemi zatrzymał krzyżyk, który został zerwany z szyi brata.

EkoandYemi

Ostatnie spotkanie braci.

Wiele lat później, w 2001 roku, Eko powrócił do rodzinnej wioski. Yemi miał wyrobić dokumenty poświadczające, że brat jest księdzem. Eko obiecał w zamian pieniądze na utrzymanie kościoła. Po otrzymaniu papierów mógł bez problemu przemycić narkotyki ukryte w figurkach Matki Boskiej. Yemi jednak zawiadomił tuż przed odlotem Nigeryjską Armię i wsiadł do samolotu przemytników, zostawiając Eko na ziemi, tym samym ratując brata przed śmiercią.

Samoloty rozbił się na wyspie, a Yemi oraz Olu i Goldie, dwaj nigeryjscy przemytnicy, którzy pracowali z Eko, zginęli.

Po śmierci

Yemicross

Krzyżyk Eko na piersi Yemiego.

Ciało Yemiego zostało odnalezione przez Locke'a i Boone'a podczas podróży w stronę ujrzanego przez Johna w wizji samolotu. Eko znalazł ciało później. Poznał, że to jego brat i wziął jego krzyżyk, po czym spalił samolot, odmawiając Psalm 23.

Na wyspie Eko kilkukrotnie widział swego brata w snach, wizjach lub jako postać potwora, między innymi w stacji Łabędź, gdzie ujrzał same znaki zapytania.

Tuż przed śmiercią Eko ujrzał swego brata. Był to jednak Wróg Jacoba, znany rozbitkom jako potwór, który wcielił się w nieżyjącego księdza, zwracając się do Tunde słowami "Mówisz do mnie, jakbym był twoim bratem".

Wiki Ten artykuł jest tylko zalążkiem
Możesz pomóc Lostpedii rozszerzając go

Więcej z Fandomu

Losowa wiki